Enkelt så, enkelt för vem då?

Vem är det som städar här egentligen? Är det inte jävligt dålig luft här inne? Det var en jävla apparat att krångla!

Gunvald Larsson är givetvis mannen bakom citaten ovan, och ungefär så känner jag mig på kontoret när jag med blåsor i händerna och blåmärken på armarna för mig framåt med dessa förbannade kryckor.
Jag skulle igår duscha och fick ta av mig det av lagkamraten Åke fantastiskt fint lindade bandaget, något sådant blått som min fot var har jag inte sett sen jag var på valvaka på Lidingö senaste valet. Det var inte helt oproblematiskt att duscha då jag inte kunde stödja på foten som gärna ville ge vika.
Smärtan bidrog också till att jag utöver den lilla powernapen på tre timmar direkt efter jobbet bara fick sova en timme inatt. Och det mitt herrskap kan göra vem som helst till en zombie, särskilt jag.

Det känns faktiskt lite bittert att inte få vara med i slutspurten av serien, det är ju faktiskt otroligt roligt att spela matcher som verkligen gäller något, vilket man inte minst kunde skåda vid den senaste matchen.


Lagade igår mat hoppandes på ett ben, och detta med den äran. Det vart inte alls en dum upplevelse när man satte   igång smaklökarna i en härlig schottis och dessutom lyckades man åstadkomma en matlåda av överstoden. Jag tror att jag börjar förstå det här med att bo själv.

För övrigt fick man idag ta del av en fantastisk kommentar av en grabb som svarade på en annan grabbs fråga om varför han inte skulle rösta på vänstern. Svaret löd: "

Av din plus och minuslista så kan man ganska lätt göra analysen om vilken typ av människa du är. Du bor hemma fortfarande, gillar att sitta framför datorn, röka gräs och spela WoW. På torrenten har du Swepiracys senaste porrfilm på nedladdnning som du ska torrunka till innan du går och lägger dig vilket sker strax innan dina föräldrar går upp för attt jobba tungt och försörja dig...

En typisk kommunist alltså som lider av revolutionära runkdrömmar men skyr fysiskt arbete i samma utsträckning som en arab"

 

En elegi för alla sorger den där hösten handla om
För en mor som sjukna in, för ett barn som aldrig kom
För skuggan över gårn där aldrig solen lyste in
För en ork som inte fanns, du sakna min, jag sakna din



För övrigt anser jag att livet går sin gilla gång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0