Jag har inga vänner kvar, visst är livet underbart?

God afton gott folk!

En vecka i trasslets-tecken går mot sitt slut. Medans alla törstläppar har fredag idag, så har jag ärtstoppe-torsdag, detta då jag efter hot tvingats byta till mig helgjobb. Dock jobbar jag endast lördag å andra sidan. Får väl bli ett stryktips imorgon så att man har en liten smyg att jobba med!

Söndagen skulle jag gärna spenderat på en gräsmatta för att försöka hjälpa mitt lag till seger, nu har förvisso vattnet grumlats en aning då jag blivit utsatt för diverse hån och förföljelse på gästboken, men ändock så vore det trevligt att känna att man bidragit till någonting såhär på slutet. Jag behöver ju inte prata med mina lagkamrater bara för att vi spelar match.

Istället får söndagen gå åt till kurering och sedan till att spenka på en gräsmatta där mina röda hjältar från Merseyside spelar derby mot The scums. Gott så, så att säga.
Blev just belönad med en dunk rödvin och den kan nog tas i anspråk imorgon efter jobbet misstänker jag. Och sämre än så, gott folk. Det ska inte en skattebetalare som undertecknad behöva ha det.

När det ändå är val snart, så måste man ju ta tillfället i akt att läsa om allt som skrivs och sägs. Jag läste häromdagen ett inlägg om sveriges förmodligen bästa bloggare Tobbe Holms på den fantastiska sajten http://rekatochklart.se/blogpage.php?id=17 . Hans inlägg om Sverigedemokraterna är så till punkt och pricka det jag tycker att jag för en stund undrade om jag själv hackat sidan och tagit över holms blogg för ett ögonblick. Men det hade jag inte, förstod jag.
Ta för all del och läs det, så slipper jag skriva det här och slösa tid på något som redan finns.

Nä nu jobbar vi klart, sen väntar vi in Anders och ser Timrå krossa hockeyns Manchester City, Frölunda.



En gammal sång får en helt ny text
en äcklig röst som billig sex
& Jag har inga vänner kvar
Visst är livet underbart

När Jag blir grå
När Jag faller
Orkar Du för två?
När idag blir igår
Kommer Du att älska mig
då?




För övrigt anser jag att denna veckan iallafall borde få ett lyckligt slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0