Plura Jonsson, var bor du nuförtiden?

Jag bor i kumlabunkern varje dag och natt ser jag pliiitarna!

Nu ska vi inte vara sådan förvisso, det är givetvis tragiskt att karln åker i fängelse i visserligen blyga tre månader. Men detta till trots kan jag inte låta bli att se det lite förskönade i kändisar och knark. Någonstans känns det så otroligt mycket mer legitimt att Plura fått dragit sig en liten näsa eller vad man nu gör med kokain, än att jag ser någon lullande lallare utanför Härnösands systembolag en trasslig lördag i September som står och röker sig lite hasch.
Jag antar att Plura kommer att bli en konung innanför fängelsets väggar och jag hoppas att han kan skaka av sig ångesten och sedan fortleva som den legend han är när han kommer ut.

I helgen gott folk var jag ute och tog lite frisk luft i lördagsnatten, ty jag har varit sjuk under en tid. Överallt flanerade folk som verkade vara villiga att slåss med vad som helst, när som helst. Och det har jag ju faktiskt sagt förut, att denna stad fullkomligt älskar att slåss! I det vanliga utelivet i vilken stad som helst lyder snacket dagen efter " vem låg med vem?". Här verkar det som att det huvudsakliga intresset ligger i " vem slogs med vem". Och nej jag skriver det inte för att kasta skit på min numera bostadsort, utan för att det är sinnesjukt hur mycket slagsmål det är här. Det är otroligt sällan jag ser slagsmål i Sundsvall, förvisso en lite större stad men ändock. Här har jag lyckats vittna till åtminstone ett tiotal under mina utgångar här.
Jag frågade därför en polis som spankulerade stadens gator om det stämde att denna stad är Sveriges misshandelstätaste stad. Svaret blev " Den ligger i den absoluta toppen, tyvärr". Bäst man köper skyddsväst, för som jag tidigare berättat så sa min tränare Magnus Billman till mig efter en hockeyfight" Martinsson, varför slåss du? Du är ju så sjukt dålig på att slåss!". Med dom orden så passar man sig därefter för att överhuvudtaget ge sig in i ett handgemäng.

Ikväll snackar vi champions league och soffläge, imorgon snackar vi ledighet. Gott så!



Var ska du gå när klockan är fem
och alla med jobb går hem?
Jo, vi går upp på sociala
Sen går vi ner på systemet


För övrigt anser jag att Plura Jonsson är en legend!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0