Trött på all valproganda, lika billig som reklam!

Hej på er!

Ja ni, vad säger vi egentligen?

Detta valet har varit sjukligt märkligt på något vis, att det blev en borgelig regering är bra enligt mig. Men i övrigt känns det bara tråkigt.

Det tråkiga är givetvis att SD numer är en del av vår politik, hur en av tjugo personer kan rösta på ett nazist-parti och på allvar vilja att dessa ska få vara med att bestämma över oss är otroligt sjukt. Det är skrämmande och en skandal. MEN! Och missförstå mig rätt nu. Vi har ett system som innebär att man låter alla i vårt land bestämma över hur vi vill ha det. Och nu ville en av tjugo personer ha dessa klåpare som en del av vår politik, och då är tyvärr så det är. Jag accepterar det, och det är en enorm skillnad på att acceptera spelreglerna och ett parti som sådant. Jag kommer aldrig någonsin acceptera partiet som sådant eller något de står för. Men jag accepterar spelreglerna, på samma sätt som de i SD accepterar att jag röstar blått. Och det hoppas jag att alla andra gör också, för annars är vi riktigt illa ute. Om det inte ska vara på demokratiska spelregler som detta genom genomförs, då behöver vi inte rösta överhuvudtaget.

Jag tycker att ett problem i dagens läge är rädslan att kritisera personer från andra länder alltså SVENSKAR som däremot kan vara född någon helt annanstans, för att de är just det. Född någon annanstans, på samma sätt som att jag kritiserar i Sverige födda svenskar så vill jag kunna kritisera en från ett annat land Svensk medborgare utan att bli kallad rasist. Alltså konstruktiv kritik eller kritik mot personens åsikter på samma sätt som jag gör dagligen. För mig är personer från Sverige och från ett annat land inget annat än just en människa, av kött och blod och vi ska behandlas lika och kunna behandlas lika utan att man ska kallas rasist.
Fan vad detta inlägg kommer att bli luddigt och säkert innehålls-löst när man skalar ner det. Men jag är av åsikten att problemet är inte antalet invandrare som Sverige tar in, det är att ingen vågar ta i frågan. För att rädslan att kallas rasist är för stor, det är ju vi i Sverige som är problemet. Vi måste hitta bättre lösningar för hur vi går tillväga när folk kommer hit. Hur dessa ska slussas in i det svenska samhället utan att känna sig utanför. Hur de ska få hjälp och stöd på rätt sätt för att anpassa sig, vi måste själva tillsammans. Alltså alla människor och alla partier tillsammans hitta en bra lösning, istället för att känna rädsla inför det, eller vägra samarbeta för att ena sidan är blå och den andra röd.
Vi måste tillsammans se till att slöddren i SD försvinner, och att vi inte ska behöva diskutera denna fråga en enda gång till.

Förlåt så hemskt mycket för detta inlägg, det blev bara ett myller av funderingar som mitt trötta huvud har, men det är ju faktiskt därför jag har den här bloggen, för att få ut allt jag tänker. Kommentera gärna med invändningar kring det jag skriver, för jag har säkert många delar här som är naiva och idiotiska. Men som sagt jag orkar inte korrektur-läsa, för då suddar jag allt.


Sköt om er gott folk, och ta hand om varann!



Jag blev så trött på den heta sommarn'
trött på att aldrig stå pall
trött på clownerna i TV
trött på inget, trött på allt



För övrigt anser jag att Sverige är i gungning!

Kommentarer
Postat av: alva

Borgelig regering? Ingenting är klart, eftersom inget block har majoritet. Men det skulle inte förvåna mig nämnvärt om de blåa väljer att ha SD som passivt stöd och skyller på MP att de inte gick över.

2010-09-23 @ 23:20:02
Postat av: Martinsson

Nej jag tänkte mer på att de var fler som röstade blått, felformulerat :)

Nja, jag tvivlar faktiskt på att de tar stöd av SD, ser det som troligare att det skulle bli ett samarbete med MP faktiskt. Men det är väldigt rörigt detta, undra hur det slutar. Känns som att det blir problem hur det än slutar.

2010-09-24 @ 08:45:05
URL: http://martinssonjohan.blogg.se/
Postat av: Alva

Ja, inte blev det då mp. Snart står vi där med SD. Var så säker. Och jag håller med, kommer bli problem hur man än vrider och vänder på skiten.

2010-09-27 @ 17:00:16
Postat av: Martinsson

Verkar ju bli något typ av samarbete med MP gällande asyl-frågor åsådär. Men som sagt, fan vet hur detta slutar. Är du så bevandrad att du kan säga att det varit något liknande trassligt val någon gång? Måste ju vara ett av de trassligare i svensk historia känns det som. Men å andra sidan är ju jag så ung att jag inte torde yppa ett ord i den frågan egentligen :P

2010-09-27 @ 20:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0