Vi vill ha ett bättre Sverige, åh fan!

Comeback! Det räcker så..

Jag kände mig helt enkelt tvungen att börja blogga igen då det idag gick upp för mig att jag är en analytiker av bästa märke. Detta fick jag uppenbarat för mig efter att jag varit på systemet, och jag ska nedan förklara hur jag menar. På systemet finns det en hel radda av olika typer av människor, vi kan göra en lista:

* 20-åringen: En karta öl, kanske kompleteras detta med en jäger eller möjligen någon annan typ av alkohol som kan intas snabbt. Beroende på hur människan är så varierar dennes tillvägagångssätt en aning, men ofta inger personen en falsk säkerhet när han strosar runt bland dryckerna.

* Alkisen: Prio 1= stor fylla. Gärna öl med så kraftig mängd alkohol som möjligt, kanske en hela rosita om det är något speciellt som ska firas, typ socialbidraget.

Och nu kommer den mest skrämmande, men samtidigt den som jag tror att jag har mest rätt angående.

* 50-åriga damen: Halvskrämd tar hon sig in i butiken, hon hatar dessa dagar och det är alltid på fredagar som hon går på systemet efter jobbet. Hon har ett liv med en man som på intet vis är något att hänga i julgranen. Hon har sedan ett par år tappat all kontakt med sina barn, men skryter givetvis gärna om att de bor i stockholm för sina arbetskompisar. Ty kvinnan lever med en fasad om att hon har ett mycket drägligt liv för omgivningen. Väl inne i butiken så går hon raskt fram till vinhyllan och plockar ner en king fish för cirka 50 kronor. Därefter beger hon sig till ölen, några arbåga 10.2 några starköl med en sån där ful silvrig burk där det endast står STARKÖL på och ett gäng sofiera senare så går hon till kassan. Jag står bakom, hon kollar bak (vilket hon gör varje fredag oavsett vem som står bakom) hon skäms för att hon förstår att jag förstår. Vinet har hon givetvis köpt till sig själv för att dämpa ångesten som alltid infinner sig på fredagar. Ölen har hon köpt till sitt ärkesvin till gubbe som efter 4-5 öl påbörjar fredagsmyset med några snabba lavetter på kvinnan. Ångesten i rummet dom sitter i går att ta på, misshandelsfredagen är igång,fasaden rasar. Det är därför hon tittar skamset på mig, hon vet att jag ser och hon vet att jag vet. Men hon skulle aldrig erkänna det, stackarn.

Jag är inge cynisk alls, jag vet. Men det är nästan så att jag skulle kunna sätta pengar på att det är precis såhär det går till för de 50-åriga damerna som köper billiga viner och öl med högst alkoholhalt i.


Spetsig öppning på comebacken va?


You’ve been acting awful tough lately
Smoking a lot of cigarettes lately
But inside, you’re just a little baby
It’s okay to say you’ve got a weak spot
You don’t always have to be on top
Better to be hated than love, love, loved for what you’re not




För övrigt så vill jag se Mona Sahlin gråta på valdagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0