Jag sa hejdå, till dig!

En ganska skön dag idag får jag säga. Inte särskilt händelserik, men vacker i all sin prakt.
En sovmorgon avnjöts  i fulla drag, men så fort jag gnuggat sömnen ur mina halvtrassliga ögon så kände jag mig sjukt nog pigg och fräsch och lommade vackert till jobbet för att göra min plikt.

Arbetsdagen fortlöpte utan några större ovationer, en finare lunch med kollega Åhlin där jag satte i mig en texmex-tallrik modell halvdan och fortsatte sedan med att sätta i mig en chokladkaka på under en minut på jobbet. Det jobbas för fullt med bukfetman, men jag vet inte om det går framåt, imorse klädde jag mig i de tightaste av jeans jag kan finna i min spartanska garderob och även dessa hade en vilja att hasa ner över min nuförtiden ersatta hockeystjärt. Därför bestämde jag mig för att nu under kvällens sista timmar pinna iväg till McDonalds med André och sätta i mig nio välsmakande friterade kycklingbitar dränkta i någon typ av sötsur-sås och avslutade skamset med en i vanlig ordning grisfriterad paj. Det känns som att det tog faktiskt, men planerna att beställa hem en pizza från Minikrogen har slagit mig, kan tänka mig att en gangster ( Härnösands överlägset godaste pizza som är dränkt i sås) med dubbeldeg skulle sätta sig på precis rätt ställen nu, men det finns ingen plats tyvärr.

En riktig sköning hittade vi iallafall på donken, det måste vara Borat som har tagit värvning alltså. Extremt lik är karljesus. Han valde iallafall att när vi satt kvar dra igång musik på absolut toppnivå och gick fram och gjorde tummen upp åt oss. När vi så aviserade att det var helt okej för vår del så sprack han upp i ett leende och lovordade oss för övriga arbetskamrater. Honom credar vi dagen till ära.


Nu ska jag leta upp lite gammalt kokosfett i skafferiet, ta hand om er och de era.



Jag står och väntar på min skjuts
Men jag har glömt bort var jag ska
Så jag flyter bara med
Glider lika planlöst av
Mot en helt ny dag



För övrigt anser jag att Timrå visade styrka idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0