Mitt hem är ditt hem!

Alla städer har en mina vänner!

Jag pratar såklart om en legend, en som alltid syns på stan som alla vet vem det är!

I Sundsvall har Sugrörs-Gunnar axlat Tjackjannes mantel på ett alldeles fantastiskt vis. Sugrörs-Gunnar är en mycket sympatisk och faktiskt ganska så vältalig man. Han är alltid på glatt humor även om han till synes kan förefalla vara ganska nedstämd. Sugrörs-Gunnar har funnits med sen tidiga skolan och vi måste givetvis reda ut begreppen gällande sugrören. Okej, för att vara helt ärlig så kanske man skulle kunna anta att Gunnar var lite eljest oavsett om han hade sugrören eller ej, men överlag är han alltid välklädd och stilig om det nu inte var för dessa sugrör som sagt. Han har en fallenhet för att via mcdonalds eller någon annan kedja roffa åt sig ett hoper sugrör för att sedan förpassa dessa i mungipan för att tuggas på. Jag skulle gärna vilja veta vart det hela började, det här med sugrören menar jag, men jag antar att det aldrig kommer att komma upp till ytan.
Hur som helst så hoppas jag att Gunnar mår bra och att han fick rikligt med sugrör i julklapp.

Så kommer vi till Härnösand, här finns också en legend av episka mått som jag senast idag stötte på. Denne man kallas för Turbo-Hasse och är en mycket intressant person. Han går alltid klädd i cykelhjälm, reflexväst samt att han ständigt bär en låtsasbäver under ena armen. Syns väldigt ofta dragandes på sin cykel, men oavsett om den är med eller ej så går det alltid att finna en cykelhjälm på hans huvud.
Denne man är till skillnad från Gunnar något svårare att konversera med, han har dessvärre lite trassel med språket och man har väldigt tufft att uppfatta vad Hasse har för avsikt att säga. Vilket är väldigt synd, Gunnar och jag har haft flertalet intressanta diskussioner genom åren och ofta har dessa människor ett helt annat synsätt än det något naiva och cyniska som en annan sitter inne med.
Jag passerade idag Hasse påväg hem från jobbet idag och han hejade glatt på ett gäng byggnadsarbetare och såg en bil, jag tyckte mig höra att han på fem röda sekunder rabblade upp modell och år på bilen, men som sagt så råder det ju vissa språkförbistringar.

Ni undrar säkert varför jag skriver om dessa personer, men det är enkelt! Utan dessa legender skulle man ju aldrig få perspektiv på livet. Det är ju dessa herrar om några som bör stå staty på torgen, i min mening iallafall.


Om du någon gång, måste lämna allt så är mitt hem ditt hem.
Och om du någon gång måste lämna allt, då är mitt land ditt land.



För övrigt anser jag att Timrå måste skaffa en powerplay-back.

Kommentarer
Postat av: Robin

Men LG då?!?!?!?!

2011-01-25 @ 22:21:41
Postat av: Martinsson

Jag har faktiskt, tragiskt nog, aldrig gillat L-G. Han är alltför påträngande och jobbig för min smak!

2011-01-25 @ 23:37:25
URL: http://martinssonjohan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0