Folk är idioter

Har varit frånvarande länge. Väldigt länge. Saken är nog den att jag inte ens hoppas att folk ska läsa det här, utan mer att jag ska skriva av mig. 
I skrivande stund har jag dessutom sovit till och från hela dagen, detta för att jag är sjuk. Men jag kände plötsligt en lust att skriva, så det kan väl i någon mening vara positivt att göra det då.
 
Jag har många gånger fått frågor om varför jag är så negativ. Jag tycker att den frågan är fullständigt onödig. Jag är inte negativ i den mening att jag kastar skit på folk i onödan. Sen kan resten bero. Inte så att jag inte bryr mig om andra människor, tro mig, det gör jag. Alldeles för mycket i många avseenden. Men jag måste känna själv att jag mår bra och att jag är trygg i det jag gör innan jag kan hjälpa andra personer. För om jag skiter i mig själv och istället ger allt för andra så kommer jag inte att vara till någon hjälp, och det hävdar och menar jag bestämt. Så länge jag inte kan ge mig och min energi till mig själv så kan heller inte vara alla andras messias. 
 
Har så ofta haft diskussioner om det här med att skänka pengar till andra länder och att alltid ha det i åtanke att folk alltid har det värre än du/jag. Ska vi leva efter den devisen, då kan vi lika gärna lägga oss platt på mage allihopa. Då är det ingen idé att vi håller på. Jag säger inte att vi ska sträva efter ett samhälle där alla ser till sig själv och skiter i omvärlden, verkligen inte, det vore att spotta folk i ansiktet. Det jag säger är att man inte kan använda uttrycket "tänk på barnen i afrika" när barn inte äter upp maten. Vad spelar det uttrycket för roll? Vi slänger lik förbannat maten i soptunnan och sen är det bra med det. Vi bara slänger ur oss saker som "vuxna" och antar att barn ska förstå vad vi menar. Vi lever i en tuff värld nu, och då faktiskt oavsett vilka som styr vårt land.
 
SD är ett utmärkt exempel på detta, ett missnöjesparti. Har pratat med så många personer som säger att dom röstat SD för att göra revolt. Det är för svårt att sätta sig in i politik idag, vi kanske borde lägga ner mer kraft i skolan på att upplysa om vad partier vill och om vad politik betyder för att ge alla barn och ungdomar en öppning till ett val. Givetvis lika oberoende som en domare som dömer en fotbollsmatch, men ändå. 
 
Vidare så måste jag väl förklara rubriken. Och den grundar sig i att man inte är bunden till att vara filantropisk i alla sammanhang. Man måste inte tro gott om alla människor, för folk är faktiskt inte goda i grunden. Jag har försökt vara positiv och glad mot folk. Men jag har blivit varse om att folk faktiskt kan vara dumma i skallen på samma sätt som de kan vara världens snällaste. Vi måste sluta dalta. Vi måste stanna upp, och tänka på hur vi vill ha det och på hur vi vill att människor behandlar oss. Sluta hymla, sluta ljuga, sluta vara falska. För det är precis det jag menar. Att istället för att stå rakryggad för saker man vill säga, så vänder folk kappan efter vinden, och det är ta mig fan, det värsta jag vet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0